Lui «update» m/filmer

Lui er en morsom valp å trene. Hun er «på» og ivrig, til tider såpass «på» når vi bruker leksak at det blir lite konsentrasjon og mye fokusering rundt leken med hopp og sprett. Jeg velger allikevel å bruke leken mest mulig, men vi tar også i bruk godbiter når vi trener feks «boks» med diverse bytter. Da er konsentrasjon mer til stede og hun stresser ikke rundt leken. «Sitt og bli» er dog noe vi bør trene masse på, både med og uten leksak, da hun er überlett i rumpestumpen 😉

Når det er sagt er det ikke mye hun kan, sånn egentlig. Vi setter opp små kombinasjoner med tunneler og hopphinder, og trener korte, korte økter. Resten av hinder tar vi ene og alene, selv om jeg tror hun fint kunne ha både hjul og pølse i banen og lykkes. Slalom driver vi og trener i hagen med allè, og vi er nå kommet til at den nesten er helt på linje. Hun er rimelig flink, der hun er i dag, men jeg ser at det er LANGT igjen til at jeg kan tenke på å prøve slalom noen andre steder enn nettopp i hagen…kanskje til høsten en gang…

Jeg er ennå på tenkestadiet ang feltapparater, og har fortsatt planer å trene løpende felter. Ting tar bare litt tid, fra jeg tenker til jeg faktisk gjør et forsøk 😉 Vi håper å komme i gang med feltene i løpet av sommeren…en gang.

Som dere skjønner, jeg har god tid og har ingen tanker om å stresse med å trene. Vi tar det litt og litt, men prøver å få til et par okeye treninger i løpet av en uke. Litt drypp nå og da. Diesel var fylt 2 år når vi debuterte, jeg tror ikke Lui vil være noe yngre. Morsom å trene er hun nå uansett!

Under følger to treningsfilmer av Lusa, en fra april måned og en fra i går. Som dere ser, ikke noe fancy, men det er nå der vi er kommet i dag:

 

 

Og ja! Før jeg glemmer…Diesel, tjukkebolla, er gått ned 0,5 kg på bare få dager med utelukket 80 gram slankefòr pr dag og low fat-godbiter! Jeg ser lys i tunnelen! 🙂

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

11 svar til Lui «update» m/filmer

  1. Ellen sier:

    Dette ser jo veldig så bra ut!!
    Slankefor blir det vel på Pop i neste omgang også regner jeg med. Men hva for noen low-fat godbiter bruker dere?

    • Husker ikke eksakt hva de heter, men er fra Specific (samme som slankefòret). Diesel er veldig glad i de, hun faktisk foretrekker de framfor frolic…eller det kan være hun er så sultefòret at det bare ser slik ut 😉

  2. Teresa sier:

    Flinke lusa! Ser jo kjempe bra ut. God tur og lykke til!
    Ecco stakkar har jo poten i fatle, men tar meg kanskje en kosetur til Drammen og hilser på.

  3. Monica sier:

    Flinke lille Lui!
    Men du, ingen bilder av den nyfriserte? 😛

  4. djumedjume sier:

    Flinkeste lille Lusa! Jeg tror hun skal bli en hard nøtt og slå…….hun og søsteren forøvrig! Stakkars lille Dis, blitt sååååå tynn!

  5. Stine sier:

    Så flinke dere er!!!
    Lumi og jeg gleder oss til å konkurrere mot alle de knallgode, upcomming mellomhundene i framtiden! Skal bare poppe ut en unge og trene kondis igjen, så er vi og i gang for fullt!

  6. WOOOWWW! Kjempeimponert jeg! Hun styres jo hit og dit så lett som bare det! Moro å se :)))
    Staaaakars Bolla- tipper hun satt mer pris på sitt gode gamle liv jeg! 😉

  7. Lene sier:

    så flink lui er 🙂 dette blir kjekt å føgle framover 🙂

Legg igjen en kommentar

