Falkenberg og NKK Drammen

Ja, hvor skal man begynne? Etter 14 timer, eller no sånt, i bilen var vi framme i Falkenberg på himmelspretten. Meg og Dorte i èn bil, Rune, Bodil og Mathias i èn. Bodde på Björkäng vadrehjem, et supert og rimelig sted hvor jeg mer enn gjerne bor igjen.

Svenskene kan arrangere agilitystevner, ingen tvil om det. Med 2 ringer (èn hopp og èn agility) og ca 250 starter i hver begynte klasse 3 kl åtte og var ferdig kl ett, helt genialt. Kokken to begynte klasse 2. Hvorfor kan ikke vi gjøre det samme i Norge, kjøre en hel klasse ferdig før neste? Mye bedre for både hund og fører…
Dessuten var det ypperlig speakertjenste i begge ringer slik at man visste til hver tid hvilken hund som var inne og hvilke ekvipasjer som måtte gjøre seg klare. Ingen stress overhodet.
Ikke at dette er noe nytt, for jeg har vært i Sverige uttallige ganger før og konkurrert, men jeg blir like overrasket hver gang over hvor lett det flyter med så mange starter.

Dommere i Falkenberg var Petter Nordlien, Peter Rodin, Jens Nilsson og Marie Hansson, og de hadde finfine baner.

Resultatmessig for min del var det ikke mye annet å “skryte” av enn et agilityløp med 5 feil, men jeg er veldig, veldig fornøyd. Diesel var på hugget, og det var mye bra i løpene, men jeg hadde mine “stang ut” med tåpelige handlingsfeil fra min side. For eksempel som å holde bevegelsen min slik at Diesel faktisk tar hinderet er jo etter hvert blitt en gjenganger! 😉
Hun virket sliten i agilityløpet første dag, det løpet med 5 feil (et salig hopp fra langt oppe på mønet), mye mulig var det den lange turen og varmen…Hun begynte forsiktig, men kom seg utover i løpet.

Orker ikke gå så nøye inn på løpene siden jeg har filmet.  See for your self, liksom…Turen var iallfall super på alle måter, og med Dorte som tok hoppchampionat på Pytt og agilitychampionat på Luke med to strålende 1. plasser i godt selskap var det bare fryd og glede! 🙂 Bodil røsket med seg en 2. plass i hopp med Kelly og lille Skippeduden fikk en 6. plass i hopp, så vi nordmenn sparket godt i fra oss!

 

 

Meg og Dorte overnattet hos Ellen og Pop på vei til Drammen, og vi ble vartet opp med både rabarbrapai på lørdagskveld og egg og bacon til frokost – luksus!
Nkk Drammen ble litt “omvendt” enn hva jeg håpet. Jeg disket hoppløpet, hvor jeg trenger cert, men gikk feilfritt i agilityløpet. Tredje siste hinder før mål flikker Diesel rett fra meg, mot målhinderet, og jeg misser massevis av tid. Hun holdt på å ta hopphinderet feil vei da jeg fikk ropt henne til meg, men jeg fikk på en mirakuløs måte reddet oss i mål…puuh… At løpet holdt til en 2. plass var jo bare en bonus! 🙂 Hoppbanen var rett “boring”, mens agilitybanen var veldig bra, men fikk dessverre ikke filmet den dagen. Skip ble Norsk Agilitychampion med en 4. plass – hurra!

Et par uker til neste stevne, og jeg må trene på å holde bevegelsen min…da blir det så bra, så! 🙂

 

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Falkenberg og NKK Drammen

  1. hundene sier:

    Takk for hyggelig selskap i Drammen 🙂 Sees på Stav! Da er det stang inn!

  2. djumedjume sier:

    Takk for nok en strålende tur:)

  3. Lene sier:

    ny blogg stilig, diesel ser ut til å være i form 🙂

Legg igjen en kommentar

