Norsk (og svensk) Agility Hopp Champion!

Som overskriften tilsier: Yes, yes, yes! 🙂

Men la oss begynne med begynnelsen 😉 Dobbelt stevne i Bergen, supert stevnevær, Os hundeklubb lørdagen og Bergen Agility klubb m/ Nkk status søndagen, dommer Bernd Hüppe. Sistnevnte har satt noen fantastiske baner i helgen, bare å ta av seg hatten! Tekniske, finurlige og morsomme. Og fyttikatta for noen fantastiske linjer i alle hans baner, jeg vil påstå fyren er et geni når det gjelder banebygging, enkelt og greit! Det var en «energiboost» både å briefe og gå i helgen, herlig motiverende!
Håper, håper klubbene får sendt hans baner på mail, for her var det mye morsomt å trene på.

Anyway, før vi går videre må jeg dessverre meddele at videokamera lå trygt hjemme, glemt, og det begge dager. Siste jeg tenkte på før jeg la meg i går var at jeg måtte huske å ta med kamera i dag, første jeg glemte da jeg våknet var nettopp det…håpløst…

Begynte gårdsdagen med hoppløp. Følte selv at både meg og Diesel var på nett, virkelig på hugget. Vi var det og, til nest siste hinder…deja vu? Et handlingsvalg fra min side som endte med en disk, dessverre. Hadde nok vært rimelig bitter om det hadde vært dagens hoppløp, for å si det sånn, med tanke på storcert…men jeg var strålende fornøyd med løpet, og glad det ikke var i dag, liksom 😉
Det gikk bedre i agilityløpet, mye bedre. Eneste «minuset» var Diesels stigenedgang. Av en eller annen merkelig grunn bråstoppet hun 10 cm over feltet. Perfekt felt hadde hun bare stått med to på/to av, men slik var det ikke. I følge Dorte var den merkelige grunnen til bråstoppet ikke annet enn at jeg selv bråstoppet. Hvorfor jeg gjorde det vites ikke…Fikk henne ned på feltet og fortsatte feilfritt gjennom banen. Vel, løpet var supert det, forutenom bråstoppet mitt 😉, og det ble 1. plass!

I dag var det som sagt Nkk status på stevnet, og det ble faktisk tre nye hopp championer, moro. Diesel gikk igjen et flott hoppløp! Vi nevner ikke en ørliten flick mot en tunnel som jeg et øyeblikk fryktet skulle ende i en disk, men mine «rungende» stemmebånd fikk gitt fra seg et salig høyt «DIIIIS» og avverget den katastrofen 😉
1. plass og Norsk Agility Hopp Champion! Puuh…er lettet til tusen. Og siden Diesel da har svensk hoppcert fra før, blir vi ikke da også Svensk Hopp Champion? Er så mange ulike tilbakemeldinger…noen som vet (med sikkerhet)?
Hüppe bygget en heftig, heftig agilitybane. Fy søren for en utfordring! Kort fortalt fikk vi vegring på vippe, Diesel løp forbi og rundt, pga jeg ikke ga noen kommando, men bare løp. Fikk da i den forbindelse også et sekund i tidsfeil. Det verste var at bare 3 (av 13) mellomhunder kom gjennom banen, og siden Diesel og en annen endte opp på nøyaktig samme tid ble det delt førsteplass…he he, ikke ofte det skjer…Så ja, en 1. plass med feil gir nå ennå en første pris på premieutdeling, så fòr og gavekort på Aqua Dog (vibragulv og svømming) kommer godt med! 😉 To gavekort faktisk, siden hun vant hopp…

Vet jeg har skrytt himmelhøyt av helgens dommer, men må bare skryte litt til…av samme dommer. Vet det er skrevet på diverse blogger om utøvere rundt om på stevner som behandler sine hunder som dritt ved å snu de ryggen og marsjere ut av ringen ved enten feil eller disk. Ikke noe annet provoserer meg mer enn nettopp slik behandling! *mumler noe om jævla idioter!*
Men når dagens vedkommende, i tillegg til å marsjere i sinne ut av banen, suger fatt i nakkeskinnet på hunden og røsker til utenfor ringen, ja da går rullegardinen ned for både undertegnede og ikke minst frøken Natås som roper «Hei, hva driver du med?!!!!»
Dommer Hüppe, som har fulgt vedkommende med falkeøyne på vei ut av ringen, reagerer lynkjapt og blåser HARDT, to ganger, i fløyta og vinker autoritert inn den jævla idioten! Noen kloke ord ble nok sagt der, vil jeg tro, av Hüppe.
Alle, absloutt ALLES, øyne fulgte med på opptrinnet, og jeg tenker idioten følte seg rimelig DUM! La oss håpe alle dommere, være seg norske eller utenlandske, hvis de ser slik oppførsel vil gjøre nøyaktig det samme som geniale Hüppe! En ekstra pluss i boka mi får han, den godeste Bernd Hüppe for å ta hundens parti!

Så ja, helgen har ikke vært annet enn veldig, veldig bra! 🙂

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

16 svar til Norsk (og svensk) Agility Hopp Champion!

  1. Trude sier:

    grattis med flotte resultater 🙂 Fikk med meg hoppløpet i dag – sier bare «dritbra» 🙂

  2. Hurra hurra hurra! Både for Huppes håndtering av idioten og ditt Norske og SVENSKE championat!
    I hvert fall hadde du blitt det i lydighet. Ellen Alexander med pyrre ble både norsk og svensk lydighetschamp da hun endelig fikk den 3. norske førstepremien for et par uker siden.
    Moro å se dere i aksjon i helgen. Knallflinke!

  3. djumedjume sier:

    Grattis med enda flere bokstaver på Diesels stamtavle…meget bra!!

  4. Vala sier:

    Hipp Hipp HURRA!! Så flinke dere er!! Jeg var litt stuck i «trainee» greien min (og lurer litt på hva jeg har begittmeg inn på ;)) og dermed uteble vi fullstendig! Men jeg skjønner at mye har skjedd både på premieringsfronten og dommerfronten. Flott at man reagerer når det skal reageres!!

  5. Stine sier:

    Gratulerer så masse med HOPP CHAMPIONATET!!! Både det norske og det svenske. Troooor også du får det svenske om du har ett hoppcert derfra?!

  6. Liv Edel sier:

    Gratulerer med hopp championatet. Helt enig en flott helg både på den ene og andre måten.

  7. Monica sier:

    Grattis med championat! 😀
    Forøvrig helt enig, dommeren gjorde en god jobb han. Den slags hører ikke hjemme på noe agilitybane….

  8. Teresa sier:

    GRATULERER!!! Drit bra, som du ville sagt.

  9. Ellen sier:

    Gratulerer!! Dere er best :))

  10. Lene Fossdal sier:

    Gratulerer!!! Dere eer så flinke :-)))

  11. S-Man sier:

    ehh…. bra jobbet…. av Diesel!

  12. Lene sier:

    gratulerer så masse, irriterer meg en hel del over slik oppførsel på folk også.. det er for faen ikke hunden sin feil det hele går kun på oss, enten vi viser feil eller ikke har lært det godt nok i treningen. synd ikke flere folk filmer seg selv så de ser ka de gjør….

  13. Gratulerer så mye! Gleder oss til helgen 🙂

  14. Nina sier:

    Så gøy; gratulerer 🙂
    Har du banetegningene kanskje?

  15. Flink Bisk sier:

    Grattis! Ni är bäst! 😀

Legg igjen en kommentar

