Gode treningsmuligheter i vinter – noe å se fram til!

Jepp, jeg er veldig fornøyd med Berlingoen, ingen tvil. Har kjørt nå i over en uke og vi kommer så absloutt godt overens – a good match! 😉

Jeg begynte på jobb igjen på torsdag, og det er jo ikke fullt så enkelt etter 8 uker ferie. Bare det å våkne til en vekkerklokke er uvant, og når den i tillegg viser 0630 er det tungt for kroppen og dra seg ut av senga! Men alt går seg til, eller? 😉 Kjekt var det iallfall å treffe kollegaer man ikke har sett på en god stund. Min timeplan blir vel endelig i løpet av uken, og  jeg håper og tror det blir de samme elever jeg hadde i fjor som fyller den. Bontveit er uansett settlet fredager, og fingrene krysses for at onsdager fortsatt blir halv dag.

Ellers, selv om det blir lite blogging om den slags (som jeg faktisk synes er synd da jeg liker og ha en «treningsdagbok» å se tilbake på (vi nevner ikke blogtown som jeg fortsatt er eitranes irritert på)), har det vært noen flotte agilitytreninger den senere tid. Senest i forrige uke hadde vi en god økt på Os i eminent treningsselskap.
Diesel virker være i finfin form, mon tro det er på grunn av det ene kiloet hun har tatt av? Tror kanskje det, når man mister 10% av vekta si så vil man naturlig kjenne seg lettere til bens og ikke minst til sinns! 🙂 Vi satser på et kilo til i løpet av høsten!
Lui er fortsatt ikke kommet lengere med sine løpende felt, tross Simon har funnet frem fin planke til meg å trene på. Hun har vel hatt kanskje, uten å overdrive, ca ti repetisjoner over planken….og alle vet jo det, at skal man bli god til noe så må det trenes jevnlig og riktig. Skjerpings, Line!! 
Ellers har iallfall slalomen blitt rett bra! 🙂 Slet litt i begynnelsen da jeg flyttet fra hagen til andre steder, og det ble mye rot med bøyler og den slags. Men nå ser det ut som hun skjønner at det faktisk er det samme som var i hagen, innganger sitter fint og hun fullfører med få unntak hele slalomen (uten bøyler). Moro! jeg var jo en stund livredd for at det skulle bli samme prosjekt med henne som jeg hadde med Diesel…vet ikke om noen husker fra den gamle bloggen da jeg var mye flinkere til å blogge om treninger?…med Diesel var jeg på nippen til å gi opp hele àlleslalomen, hun var på den tiden en hund uten en eneste hjernecelle da jeg flyttet fra hagen til treningsbanen! Heldigvis beviste hun meg motsatt, og det har til de grader også Lui gjort. Så ja, noe framskritt er det dog i treningen selv om felter er på stedet «hvil»!

Apropos Os…den flunka nye innendørs hallen til Fjellanger er snart ferdig. Og fyttikatta for en agilityhall! 20 ganger 40 meter med kunstgress – kan det bli bedre?! Det å kunne trene iallfall èn fast kveld i uka vinteren gjennom er musikk i mine ører.

Et annet sted med flotte treningsmuligheter, iallfall vår-sommer-høst, er Gaupne. Hva? Gaupne? Hvor er det, lurer du kanskje? Jo, det er i Sogn. Jeg var nemlig og holdt agilitykurs i helgen for Luster Hundeklubb, egentlig den samme gjengen som tidligere, pluss noen nye. Det er jo den tredje gangen, faktisk, jeg er der og holder kurs, og denne gangen hadde Luster Hundeklubb fått sitt eget flotte treningssted. En nedlagt campingplass med flott stor gressmatte (hvor telt og vogner hadde stått), helt genialt. Med tilgang til både resepsjon (nå klubbhus) og toaletter har de «kapret» et unikt område og drive hundeaktiviteter på. Og GRESS, gitt…heldiggriser! 🙂 Det klarer IKKE vi i Bergen, her er tilgang på gress lik null…enn så lenge…en hall i Os med kunstgress på 800 kvadratmeter er like om hjørnet! 😉

En ivrig gjeng fra Luster Hundeklubb

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Gode treningsmuligheter i vinter – noe å se fram til!

  1. Nina sier:

    Så bra at dere har fått skikkelig treningshall til vinteren 🙂

  2. Stine sier:

    Ja, hallen blir fantastisk!! Vi har meldt oss på med Os hundeklubb. Usikker om jeg melder på med BAK. BAK skal i allefall ha innetrening der også i vinter 😉

Legg igjen en kommentar

