Nordhordland – dag 1

Det viktigste først: lille Pip, min beste venn, fyller i dag 12 år! Jeg er så takknemlig for hvert år som går hvor jeg får ha henne i mitt liv, hun er pr dags dato en meget sprek, lykkelig og frisk hund – jeg håper, håper hun forblir slik i mange år framover! 🙂

Så over til agilitystevne på Nordhordland…
Med tanke på været som var meldt (både på storm og yr), kort oppsummert bøttevis med nedbør, har vi vært heldige. Joda, regn var det, til dels kraftige byger, men det kunne vært så mye, mye verre. Det var perioder med opphold, og på slutten av dagen klarnet det mer og mer opp og vi kunne skimte konturene av været som er lovet i morgen.
Det positive, værmessig, var at det var fine, milde temperaturer på rundt 18 grader. Da gjør det ikke så mye å bli våt, for frøs gjorde vi ikke, hverken to- eller firbente.

Det var et flott gjennomført stevne, og det er det alltid på Nordhorland. Kan ikke tro annet enn at det i morgen også flyter like bra…og denne gangen, pga regnet, var det et ypperlig underlag. Myk, fin sand. Det eneste som fungerer i et slikt vær. Godt feste for hundene selv om noen førere var til tider «Bambi på glattisen». I tillegg er dommer Peter Holmberg flink til å bygge baner med fine linjer, og det er rett betryggende å briefe de – noe jeg ikke opplever hos alle dommere.

Det var også, midt i arrangementet, agility NM for juniorer (13-25 år). Herlig å se unge, lovende ekvipasjer, og med Peter’s kjappe ombygging av baner ble det på ingen måte en lengere dag enn om det ikke var NM, for å si det sånn…De hadde til og med åpen hopp, og da klokken var et sted mellom fem og halv seks var alt ferdig, inkludert premieutdeling som de sparte til slutt.

Vi startet med agilityløpet. En åpen bane med lange strekk uten de helt store vanskeligheter, absolutt ikke min «type». Jeg liker ikke baner hvor jeg «mister» Diesel på strekk, samme som på Stav egentlig, jeg får problemer med å finne rette handlingsvalg. Så ja, for min del var banen alt annet enn enkel. Gi meg heller en skikkelig trang «dittabane»! 🙂
Anyhow, Diesel fortsetter sin fine, lette form, går feilfritt og 1. plass! 🙂 Tross banen følte jeg vi fikk fin flyt fra start til mål! (Og nei, kamera var glemt hjemme…men jeg skal huske det til i morgen)

Hoppbanen var litt mer teknisk, personlig min favoritt. Det var ètt langt strekk i banen hvor jeg ikke rekker opp til å gjøre det jeg hadde briefet, men jeg fikk reddet det inn på en grei måte, egentlig. Det ble nok et feilfritt løp og 1. plass! Diesel er i siget med sine ett og et halvt kilo lettere!  Dessuten er høsten like om hjørnet og vi pleier nå formtoppen da! 😉

Vi ser fram til en fin konkurransedag i morgen, dog med et lettere skylag!

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Nordhordland – dag 1

  1. Monica sier:

    Gratulerer med dagen til verdens beste Pip ❤ Og grattis med fin fine første plasser!

  2. Rune sier:

    Gratulerer med 2 bra løp og Skippeduden er med på et stort grattis til flotte Pip:).
    Lykke til i morgen:)

  3. djumedjume sier:

    Hurra for verdens beste Pippin! Og grattis til deg, flinkingen!! «The double»……..skal prøve å holde meg på beina og huske banene i morgen…sånn at du kan få litt konkurranse:)

  4. Ellen sier:

    Gratulerer!
    Først til lille Pippin med 12 årsdagen! Måtte hun få mange år framover 🙂
    Så til deg og Diesel med to 1.plasser – veldig bra!!

  5. Nina sier:

    To 1. plasser er jo glimrende 🙂 og gratulerer med overstått til Pippin !!

Legg igjen en kommentar

