Nordhordland – dag 2

Flott, lettskyet vær! 🙂
Begynte som i går med agilityløpet. Igjen en åpen bane med lange strekk og fine linjer…jeg må så absolutt bli vant med og også takle slike baner, helt klart. Pr dags dato klarer jeg ikke helt å finne handlingen som passer siden vi ikke er så altfor flink til å ligge bakpå i bakbytter – jeg føler meg helt «lost» når Diesel er flere meter i fra meg 😉 Og i tillegg til strake tunneler har jeg ingen kontroll.
Når det er sagt var det et bra løp, ikke misforstå. Mye mulig det ser bedre ut enn det føles? Av alle ting velger Diesel en tunnel under mønet, og det til og med når jeg har feltet som nærmeste apparat. Veldig overraskende egentlig! Hadde det vært for et år siden hadde hun garantert tatt mønet, uansett min plassering, men nå som hun har et bedre driv i/mot tunneler får vi noe å bryne oss på mtp tilsvarende fremtidige situasjoner.
Kanskje jeg gir feile signaler til hunden? Skal se litt på det på treninger framover, prøve finne en løsning slik at jeg har har et «redskap» å bruke når jeg møter på slike kombinasjoner.

Hoppbanen var, som i går, litt mer teknisk, og vår «type». Hinder 2 til 3 (to hopp) skulle taes i en type 90 grader sving. Det var litt avstand mellom hindrene, og Diesel gikk faktisk imellom. Jeg valgte å ikke ta med vegringen videre i løpet, men tok opp begge hoppene igjen (ville jo få det til 😉 ). Løpet ellers gikk veldig, veldig bra!
(Jada, kamera var med i dag, men hva hjelper det når det ligger i bilen hele dagen?!)

Åpen hopp, som jeg faktisk meldte på og sjelden gjør, snakker vi ikke så mye om da jeg løp èn vei og Diesel en helt annen! Ikke alltid vi er på nett! 😉

Dagens høydepunkt var Vala og Flip, som ENDELIG tok mot til seg og meldte på åpen hopp! Tross disken (som ble forårsaket av Flipsen som løp under et par hopp) var det en strålende debut! Jeg vil tro det føltes så bra for Vala at hun nå blir å se I ringen og ikke utenfor på fremtidige stevner!?

En strålende helg på alle måter – vi er i rute (til hva det nå måtte være)! 😉

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Nordhordland – dag 2

  1. www.djumedjume.wordpress.com sier:

    En strålende helg:)
    Flinke, tynne Disel:)

  2. S-Man sier:

    vel…. vi får melde på rent pyrrelag på NO siden de er i storslag for tiden 😉

  3. Vala sier:

    Det var artig å debutere nå etter så lang tid. Kanskje man kan komme til å debutere i agility i tillegg til hopp også en vakker dag? *flire*

Legg igjen en kommentar

