Trippelstevne – dag 1

Tar en oppdatering etter dag 1 mens jeg sitter her med pc’n på fanget og beina på bordet – totalt utslitt etter en laaang dag. Det blir en veldig tidlig kveld, tenker jeg, med tanke på en ny stevnedag i morgen.
Retrieverklubben stod for dagens første konkurranse, Bernerklubben den andre. I morgen er det BAK’s tur.

Dommer Magne Alden og Morten Holmen bygget i dag fine baner. Nytt for våre klubber var at vi hadde store hunder i èn ring og liten/mellom i den andre. Det funket fint og er tilbakemeldingene gode kommer vi sikkert til å gjøre det igjen. Det ble selvsagt en lang dag med dobbelt stevne, men med fint vær (tenk det, etter uker med pøsende regn!!!) var det ikke så ille. Når man i tillegg hjelper til å arrangere for sin egen klubb blir man sliten, ingen tvil, men når stevnet flyter så bra merker man ikke trøttheten før man er hjemme 😉

Som nevnt begynte vår klubb, og innimellom jobbing som ringsekretær og skriver fikk jeg gått begge løpene med Diesel. Vi begynte med et veldig bra hoppløp hvor jeg dessverre sender henne i feil tunnelinngang nestsiste hinder før mål, litt surt…
I agilityløpet tar vi reprise fra tidligere løp hvor hun i et bakbytte havner i feil retning og hopper samme hinder tilbake. Jeg kunne med enkelhet lagt på andre siden og sluppet bakbytte, briefet til og med den varianten, men siden jeg har disket i nøyaktig samme situasjon opptil flere ganger fant jeg ut at jeg er NØDT å få det til i konkurranse…yeah, right…

Dagens andre konkurranse gikk så mye, mye bedre! Vet jeg gjentar meg selv, men Diesel er så absolutt i strålende form!
Hoppløpet satt som det skulle og 1. plass! I tillegg gjør jeg som fører de rette valg, og da ender det som regel godt 😉
Agilityløpet satt og. Eneste «minuset» var at hun på stigenedgangen bråstoppet rett over feltet før jeg sørget for at hun var nede og vi kjørte videre. Hun pleier ikke gjøre det, men jeg tror kanskje det var pga hindrene rundt, eller rettere sagt av mangel på hinder i umiddelbar nærhet. Fra stigen skulle de ut å hente en slalominngang som lå flere meter unna, ellers var det ingenting. Merket på henne over stigen at hun drev og så etter neste hinder før hun liksom kom på at hun måtte fullføre jobben sin på feltet og da bare bråstoppet hun plutselig, litt for tidlig. Tror ikke vi mistet noe nevneverdig tid, men det var et litt uvant mønster fra hennes side. Løpet holdt uansett til en 1. plass! 🙂

Vi glær oss selvsagt til i morgen!

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Trippelstevne – dag 1

  1. Tony sier:

    Gratulerer med nok en gang fine løp og 2 1. plasser.!

  2. S-Man sier:

    jeg får håpe at de/ dere ikke velger å gjøre det silk igjen med stor i en ring og mellom og liten i annen…. det går ut over kvaliteten på banene og er vel ikke helt ønskelig av dommere..

  3. Nina sier:

    Gratulerer 2 1. plasser 🙂

Legg igjen en kommentar

