Sesongslutt

Da var årets siste stevne unnagjort, og det passet utmerket å avslutte med Norwegian Open! Et supert stevne på alle måter, og jeg tar av hatten for vel gjennomført debut – jeg håper virkelig dette blir en tradisjon!
Kongsvingerhallen er som laget for agility med supert kunstgressunderlag og plass i massevis til flere ringer. Flotte oppvarmingsmuligheter både innen- og utendørs.
Med speakertjeneste i alle ringer var det lett å få med seg hva som foregikk til hver tid, det var overhodet ikke uoversiktelig på noen måte…slik det gjerne pleier bli med flere ringer og nada speakertjeneste.
Dommere som Anne Savioja, Allan Hansen, Rolli Schiltz og Ton van der Laar gjorde det hele til en «internasjonal» opplevelse for min del – jeg fikk følelsen av at jeg var på et stort stevne utenlands og konkurrerte! 😉

Alt var tilrettelagt for oss utøvere, og jeg er imponert over de som jobbet fra morgen til kveld i hallen – positive og «proffe» folk, uten tvil! 🙂
Og hvilken premiepall! Selv om ikke jeg stod på den i løpet av helgen tenker jeg de som gjorde det følte seg som «vinnere»! Veldig, veldig bra!

Jeg har overhodet ikke noe negativt å si om stevnet, ikke en eneste liten en, engang… 😉

Meg og Diesel hadde en helg med en god del «stang ut»-løp, men jeg er allikevel superfornøyd! Hun er i veldig god form og jobber iherdig! Hun er akkurat der jeg vil ha henne, nå gjenstår det bare å sette fler null-løp enn stang ut-løp – vi får jobbe med små kombinasjoner og finpusse detaljer til vi starter opp sesongen igjen.
Dessuten skal jeg nå få satt skikkelig i gang treningen med Lui, og med innetrening i Fjellangerhallen er forholdene godt tilrettelagt!

Skal jeg oppsummere løpene i helgen begynner jeg med det første, og det var tunnelcup lørdag. Himmel, med tunnel på tunnel på tunnel gikk det unna, helt til Diesel stupte i feil. I og med vi disket, og det var sammenlagt seier, orket vi ikke stille tunnelcup søndagen.
I agilityløpet lørdagen fikk hun overraskende feil på både mønet og stigen ned. Stigen var grei nok den da jeg dro henne av for tidlig da vi skulle på et hopp til høyre, men mønet så jeg selv hun var tydelig på…men, men…dommeren dømmer 😉 Hun hadde best tid i både mellom og liten, selv om det betyr nada med 10 feil.

I hoppløpet løp jeg ned en vinge og disken var et faktum. Ble helt feilplassert i banen og når jeg da prøvde vende opp og løpe tok jeg liksågodt hele vingen med meg 😀
Siste løp lørdagen var Norwegian Open, og der gikk vi feilfritt. Ikke et helt optimalt løp da jeg sendte henne inn på skrått i pølsa (bad handler!) og hun ble hengende litt igjen, men til syvende og sist endte hun opp på en 7. plass av ca 60. Vi hadde iallfall et godt utgangspunkt til søndagens finale.

Søndagens første løp, hopp, kokte det litt i Diesels lille hode. Ingen god kombinasjon i og med hun da pleier bli døv samtidig…noe hun for øvrig også ble! Vi kom ikke lengere enn til hinder fire da hun tar med seg en tunnel på veien. Jeg stod dønn i ro og ropte henne mot meg, uten respons.
I agilityløpet gikk det lenge veldig, veldig bra…helt til to hinder før mål faktisk. Da ble jeg igjen feilplassert og sendte henne utenom stigen og inn i en tunnel – great dog osv…Helt utrolig hvor mye rart jeg har gjort på banen i helgen, egentlig. Snakk om å ødelegge for hunden.

Søndagens siste løp, finale i NO, ble faktisk en supermorsom finale da alle som en, inkludert meg selv, av de ti beste røk ut – og 11. plassen vant! Diesel flikket vekk fra meg og hoppet lengden bakveis, og jeg tviler ikke et sekund på at det var meg som rotet med en arm ut i intet. Er blitt ganske så flink etterhvert å rote det til for bikkja 😉
Søndagens høydepunkt var selvsagt fine Luke sin 2. plass i NO og Pytt’s seier i hopp!

Jeg gleder meg allerede til neste års NO, dette var et stevne som til de grader stod til forventningene. Snakket en del med noen av svenskene som var der, og de var fryktelig positive og var overbevist om at mange flere fra nabolandet ville ta turen neste gang. Dette kan så absolutt bli et stevne som trekker mange «utlendinger», og ingenting er bedre enn det – jo flere konkurrenter jo bedre! 😀

Nå skal jeg lade batteriene i uken og gleder meg hemningsløst til helgens VM, i tillegg begynner høstferien hos oss vestlendinger neste uke!

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Sesongslutt

  1. Kanskje vi skal satse på dette stevnet til neste år da?? Veldig kjekt å høre at alt var så vellykket unntatt resultatene dine da, men du kommer nok sterkt tilbake Line. Utrolig bra at Dorte fikk en så fin fin plassering.

  2. Stine sier:

    Så kjekt du koste deg! Gleder meg til neste år. Da er vi og med på stevner 😀

Legg igjen en kommentar

