Agilitykurs med Polona Bonac

Dette blir ikke et langt og innholdsrik innlegg da jeg straks er på vei i seng og en ny arbeidsdag venter i morgen, men kort oppsummert har det vært et supert kurs med Polona! 🙂

Jeg gikk med Lui på lørdag og Diesel i dag, og med begge fikk jeg stort utbytte av kurset og mange tips på hva vi skal jobbe med framover.
Lui skal begynne på løpende felter, det var godt å få forklart framgangsmåte av en «ekspert» på faget. I tillegg skal vi jobbe med svinger, cik og cap, og vi skal legge mye arbeid ned i leksaken, dvs få en god lekeadferd istedenfor det «styret» Lui viser rundt leken pr i dag med hopping og biting.
Korte/skarpe svinger med Diesel er også høyt på lista, samt få fram riktig sinnstilstand på treninger og konkurranser. Dessuten skal vi jobbe med riktig bruk og timing av blindbytter slik at vi med letthet kan bruke det med fordel i konkurranser.
Vi har masse, masse å jobbe med framover, det blir riktig så travelt på treningsfronten i vinter!

Som sagt, kurset var toppers og det var mye å hente fra Polona på både trening og handling. Skal få lastet opp et par filmer fra helgen slik at dere kan få se hvilke typer kombinasjoner vi jobbet med. De så tilsynelatende ikke vanskelige ut, og ei heller var de det, men med handlingstips som innbefattet blant annet mere verbalt bruk og blindbytter gikk det fra greit nok til mye bedre! 😉

Under følger en stilstudie på et (faktisk to) blindbytte foran slalom:

Det ble tatt en del bilder fra kurset, av forskjellige fotografer, takk til dere alle. Problemet var at vi ikke fant riktige innstillinger til innendørsbruk, så kvalitetet varierer veldig fra bilde til bilde. Laget iallfall et nettalbum 🙂

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

8 svar til Agilitykurs med Polona Bonac

  1. Vala sier:

    Det var utrolig spennende å møte henne. Hun hadde mange utrolig gode ideer!

  2. S-Man sier:

    Wow, for en helg…nå er det full skjerpings!! Herlige bilder, jeg ser det er en gjenganger at vi ler mye….he he…gleder meg til du skal lære meg alt om doble blindbytter:) Trene i ettermiddag???

  3. S-Man sier:

    Eh, glemte å logge ut S-Man…..hilsen Dorte

  4. Stine sier:

    Ja nå er det bare å trene. Vi får prøve å få til litt felles trening på løpende felt torsdager kanskje? Sendte deg en link til de bildene jeg fikk tatt. Kun ett av deg, merkelig nok 😉

    • Kun ett av meg???! 😉
      Jepp, jeg skal få fatt i en planke til å ha på Varden og èn i hallen slik at jeg kan kjøre repetisjoner både her og der! Vi begynner samtidig og filmer prosessen underveis, og lurer vi på noe var det bare å sende film til Polona!

  5. Skjønner dere har hatt et fantastisk kurs alle sammen! Agilityteknikksnakket går jo litt ver hodet på meg, men jeg er veldig interessert i hva hun mener med «ordentlig lekeadferd» og hvilket utbytte du får av å jobbe med den biten. interessant for oss lydighetsfolk også vil jeg tro!

Legg igjen en kommentar

