Filmer, litt bilder og film igjen…

Som lovet, legger jeg ut to filmer fra Polonakurset forrige helg. En med Lui og en med Diesel, slik at dere kan se hvilke typer kombinasjoner vi jobbet med. Begge filmene er fra de første forsøkene, slik jeg selv ville løst de, før Polona kom inn med andre alternative handlingsmetoder, som feks blindbytter i begge kombinasjonene før slalomen.
Kombinasjon med Lui synes jeg i utgangspunktet var litt vel i overkant hva hun mestrer, som eksempel slet vi en del med den første «skjulte» tunnelinngangen, men med litt hjelp underveis fikk vi det til, til slutt.

Som jeg nevnte i forrige innlegg var ikke kombinasjonene tilsynelatende vanskelige, og det var heller ikke meningen. Polona kom med sine synspunkter og viste oss alle forskjellige metoder til å løse banen, og det som gikk igjen var mere fart i beina (dvs ligge foran hunden) og «hvorfor ikke prøve et blindbytte for å få bedre linje og fart?». Og ja, banene kunne så absolutt løses på ymse måter, moro var det! 🙂

 

 

På fredag hadde jeg fri pga planleggingsdag (fysjamej ;-)), og jeg benyttet sjansen til en tur over Damsgårdsfjellet i nydelig vær. Var ganske tidlig avgårde og hadde hele fjellet for meg selv, deilig!

This slideshow requires JavaScript.

 

Egentlig var jeg ferdig med konkurransesesongen for i år, sånn egentlig…Stevnet på Stord var i utgangspunktet utelukket pga glatt, glatt teppe innendørs (som det har vært tidligere). Derfor skulle meg og Dorte ha agilitykurs denne helgen i Fjellangerhallen, og hele stevnet var fraskrevet. Det viste seg at det ble for få deltagere til å leie hallen, og en del kunne ikke pga nettopp utstilling på Stord. Vi ville ikke ha kurset utendørs, og dermed ble det utstatt til over nyåret.

I tillegg ble det, for en ukes tid siden, opplyst om at agilitystevnet skulle gå utendørs på kunstgress istedet. Det var nesten ikke påmeldt noen, og håpet var å få flere deltagere. Dermed ble det bråmeldt et stykk Diesel på til stevne, samt en del andre som også anså at kunstgress er tingen å løpe på!
Tror det i utganspunktet var èn deltager i mellom 3, men nå ble det iallfall 5 (ag) og 6 (hopp), og det er jo godt over 100% mer! 😉

Så, i godt selskap tok vi turen på Stord i går. Med Per Eigil Gylland som dommer vet man ikke hva man kan vente seg, og det var vi klar over på forhånd, men vi ville gi det en sjanse. Agilitybanen var så som så, egentlig litt kjedelig uten å ta for hardt i, og uten de store vanskeligheter. Det verste var hvor man skulle plassere seg etter stigen for å rekke opp i et bytte, ellers kunne man løse banen med utelukket «enkel handling».

Hoppbanen derimot var veldig, veldig bra! En bane hvor jeg både blindbyttet og satte en «germaner», i tillegg måtte man ha fart i beina og passe seg for hinder som ikke skulle taes (hinderdiskriminering). Her var det veldig moro å se ekvipasjene i aksjon!
Dessverre disket vi denne banen etter å gå rett bra, men jeg ble hengende litt igjen for å se at Diesel faktisk tok et hopp etter en nesten strak tunnel, og rakk dermed ikke opp til et blindbytte som jeg hadde  briefet. Hun valgte da feil hopp, eller dvs jeg sendte henne over feil hinder 😉

Vi gikk feilfritt i agilityløpet, et løp som for øvrig var rett dårlig. Måtte løpe fra henne på stigen for å rekke opp i et foranbytte, og på et tidspunkt trodde jeg hun ville hoppe av før feltet og komme etter. Hun vurderte det nok, men valgte å gå hele veien ned. Treig, treig stige, men veldig flink hund! 🙂
Glatte vipper, har jeg nevt det før? Diesel bokstavelig avskyr det! Hun freaker fullstendig ut og vil helst bare løpe forbi i håp om at jeg ikke legger merke til det, men denne gangen gjorde hun ikke det – igjen flink hund! Hun fullførte vippa i «angst og gru», men selvsagt ble det alt annet enn en god vippepassering…

Hun fikk 2. plass (etter Dorte og Pytt *bombe*), så resultatmessig ser det ikke så ille ut med tanke på et veldig dårlig løp 😉
Ellers hadde vi en finfin dag med gode agilityvenner og strålende høstvær, akkurat som et stevne bør være!

Heldigvis (eller uheldigvis, alt etter som) ble agilityløpet filmet, og ikke hoppløpet, så da er det bare å nyte en «edd» Diesel på vippa!

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Filmer, litt bilder og film igjen…

  1. Stine sier:

    Er nå ikke såååå gale den vippen der. Synes Diesel taklet den helt greit 😉 Men skal du ikke trene inn 4-poter på vippen???

  2. Ingerid sier:

    Så bra Lui ser ut! Når har du tenkt å debutere med henne, da tro? Kuling grubler over diverse datoer til våren, og det er jo bare en måned mellom dem i alder 😀

  3. Flink Bisk sier:

    Och jag och Flink som fortfarande bara börjat på slalom. 😉 Duktig syster!

Legg igjen en kommentar

