Et spennende prosjekt

Jeg har tatt den ene av plankene opp i Fjellangerhallen slik at vi kan få trent løpende felter hver gang vi er innom der – den andre planken ligger på Varden. Det er veldig viktig med kontinuitet i treningen, og vi satser på å få en 5 minutters planketrening hver dag framover. Når jeg ser at hun har fått et visst mønster, dvs treffer omtrent samme sted, skal jeg heve planken ørlite. Da er det også lettere å begynne klikke for gode treff, og lettere for meg å se hvor langt nede på feltet hun er. Er man to er selvsagt jobben mye enklere, da kan den som ser gi et «ja» eller «nei» på treff, men så lenge jeg er alene blir det vanskeligere å belønne riktig.

Enn så lenge bygger vi opp fart og forventning til planken, og i går filmet Dorte repetisjonene. Jeg laget også en film med lav hastighet (0,25), som ble anbefalt, og da kan man også se skikkelig hvor bra eller dårlige treffene er.
Det viktigste for meg nå er å finne riktig avstand til planken slik at hun (forhåpentligvis) treffer hver gang- noe hun på dette tidspunktet i treningen fortsatt ikke gjør. Av 10 repetisjoner treffer hun på ca 7-8, så helt håpløst er det dog ikke…

Det er moro å prøve en helt ny metode på feltene, men samtidig er det nervepirrende iom man ikke helt vet med sikkerhet hvor det vil ende. Dessuten er det ikke, så sant jeg vet, noen som trener løpende felter i nær omgangskrets (forutenom Stine og Lumi som er samme sted som oss i treningen), noe som igjen gjør at man ikke kan rådføre seg underveis.
Her må jeg bare stole på magefølelsen og håpe vi får knallgode felter! 😉

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Et spennende prosjekt

  1. Nina sier:

    Spennende å følge med på; blir sikkert knallbra 🙂

  2. Stine sier:

    Vi får rett og slett bare trene trene trene. Det blir nok bra til slutt 😉

  3. S-Man sier:

    i dette tempoet her må jeg finne noen andre å konkurrere mot 😛

    Blir vel klar en gang i 2017?

  4. Monica sier:

    Dette ser jo veldig bra ut! 😀

Legg igjen en kommentar

