2011 og 2012

Tja, da var vi kommet godt inn i et nytt år. Om få uker er januar måned over, og da kan vi begynne å snuse på våren og lysere tider. Fineste årstid i møte, våren!

Egentlig burde jeg vel kanskje ha hatt et tilbakeblikk på 2011 og mål i 2012 – det er liksom vanlig å blogge om det på denne tiden. Litt irriterende er det å ikke huske mine mål for året som har vært, 2011, og ikke kan jeg «slå det opp» heller da blogtown takket for seg ganske tidlig i fjor 😕 Klarte jeg noen av målene mine, tro?

Vel, jeg kan iallfall prøve å mimre tilbake på fjoråret.

2011:
Konkurransesesongen begynte på Moelven, men det var ikke før godt ut i sesongen Diesel begynte å sette null-løp. Det var liksom enten eller for vår del, enten disk eller feilfritt, og som sagt begynte sesongen med mye disk. Null-løpene kom etterhvert, og vi klarte (endelig!) å bli Norsk Hopp Champion på Nkk Bergen i juni. I tillegg ble hun Svensk Hopp Champion da hun fra før av hadde svensk hoppcert. Så alt i alt ble det to nye championattitler i 2011, i tillegg til de fire andre, noe som betyr at Diesel innehar 6 championattitler – not bad av en liten Svampebob! 😛
Vm- og Nordisk uttak på Stav i juni inneholdt flere «stang ut» løp enn «inn», for å si det sånn, så noe Vm reise ble det selvsagt ikke. Noe jeg overhodet ikke var skuffet over da jeg mener at hunder som resier til Vm bør vise mere stabile takter enn Diesel gjorde sesongen gjennom – realistisk har jeg alltid vært 😉
En stor bragd av Diesel i fjor var å gå ned 1,5 kg (og vekta har holdt seg siden)! :mrgreen:

Lui begynte sin agilitytrening, og på tampen av året var vi på Polona Bonac kurs og fikk endelig kommet i gang med løpende felter – et spennende prosjekt forresten, selv om vi ikke er kommet så langt på vei.
I tillegg fikk hun vist seg èn gang i utstillingsringen hvor resultatet ble Cert og BIR!

Pippin og Harriba har ikke gjort så mye annet enn å nyte sin pensjonisttilværelse. Gamlemor har holdt seg imponerende sprek gjennom hele året, og av og til har hun fått seg en liten treningsøkt på agilitybanen – noe hun setter pris på! Løping etter tennisball er for øvrig fortsatt det gøyeste hun vet! 😆
Når det kommer til Harriba har hun fått gjøre mye av det hun liker aller best, nemlig turer.

Min lille kennel fikk i tillegg til Diesel’s nye championat, enda ett. Skip ble nemlig Norsk Agility Champion på Nkk Drammen i juni 🙂

Det var de firbente, sånn grovt og fort. De tobente hadde seg en deilig ferie i Tyrkia i sommer og fikk ladet batteriene! 😎

2012:
Hva bringer så det nye året? Hvem vet…Det er iallfall vanskelig å legge noen planer i forhold til agility da nye regler dukker opp fortere enn andre skifter undertøy, virker det som! 😯
Om jeg har resultater til å være med i en bruttotropp med Diesel vet jeg ikke da det plutselig er innført tilbakevirkende kraft på resultater. Idioti, spør du meg! 👿 Så, inntil dess får man bare vente å se hva som skjer. Skal iallfall starte sesongen på Moelven, som i fjor.
Har lyst både til Vm, Nordisk og EO, så sant vi (Diesel og meg) viser bedre stabile takter enn fjoråret, men alt avhenger jo av nye regler, og hvor lenge de blir værende! Kanskje de blir skiftet ut innen et par måneder?

Planen med Lui er å få feltene ferdige og debutere med henne i løpet av året. Skal jeg sjanse på noe blir nok debuten godt ut på året, vil jeg tro. Et konkret mål er det Norske utstillingchampionatet, kanskje vi tar turen til söta bror og prøver oss på en svensk utstilling og.
Og klart, når agility debuten er settlet har vi selvsagt som mål å ta alle nappene FORT! :mrgreen:

Pippin skal fortsette med å løpe etter tennisball, og Harriba skal få lov å gjøre det hun liker aller best!

Sånn, enkelt og greit. Tenker det beste er å blogge om nytt etterhvert som det skjer, eller? 😀

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til 2011 og 2012

  1. Denise sier:

    Nå fant jeg bloggen din – skal følge med! Lykke til med alle måkene for 2012!

Legg igjen en kommentar

