Moelv – på godt og vondt

Årets sesong startet i år, som i fjor, på Moelven. Ingen dum start med fantastisk motiverende og morsomme baner av dommer Kees Stoel, Maj-Brit Crone Høg og Gondola Guttormsen. Har vært i ilden for både Kees og Maj-Brit før, og denne gangen syntes jeg de hadde mye bedre baner enn hva jeg forventet meg- herlig overraskelse! 😛 Gondola er jo nyutdannet og dermed ny for meg og, med fin fine baner!

Lørdagen startet med en smak av fjoråret, hvor jeg disket samtlige løp. Jeg var et øyeblikk redd for at det skulle gjenta seg da Diesel viste en side av seg selv som hun til tider gjør med å være ukonsentrert, ufokusert og bjeffete i banen. Hoppbanen av Kees var også den banen jeg likte aller mest og gledet meg til å løpe, men vi kom ikke lengere enn til hinder 10 før vi «kastet inn håndkleet». Synd, for det var en bane etter absolutt min smak som jeg så gjerne ville løse sammen med Diesel.

Agilityløpet, hvor Maj-Brit dømte, gikk egentlig ganske så bra. Det fløt godt gjennom hele løpet og Diesel var på hugget, heldigvis. Det eneste minuset var en supertreg stigenedgang, helt håpløs faktisk 🙄
Uten å gå mere inn på den saken så holdt løpet til en 2. plass.

Søndagen dømte Gondola hoppløpet, en morsom bane med masse fart i. Igjen følte jeg vi fikk bra flyt og fine svinger, men ser på filmen at vi skal trene på å få mere eksplosivitet ut av svingene – en 6. plass.

Agilityen, dømt av Kees, trykket jeg mere på over stigen og fikk heldigvis en raskere nedgang enn dagen før. Fikk fem feil, men siden det kun var tre feilfrie ekvipasjer holdt det til en 4. plass – ikke verst.

Konklusjonen er enkel: årets Moelvresultater er MYE bedre enn fjorårets! 😉 Vil si vi er i god rute til uttak senere på våren hvis formen holder seg slik.
Uheldigvis kan jeg ikke si at været var bedre enn før, for fyttikatta så BIKKJEKALDT det har vært! Brrr…kan ikke huske sist jeg har frøset så mye! Synes rett og slett det er ubegripelig at noen klarer være utendørs i den kulda!

En bonus på en ellers så flott helg kom i det vi skulle starte på hjemturen og jeg stakk innom hallen for å kjøpe en kaffe «on the go». Hørte over høyttaleren at navnet mitt ble ropt opp, flere ganger.

Eeh, hva skjer?

Og trodde egentlig jeg skulle få en premiering for agilityløpet, kanskje en 8-9 plass. Visste ikke på dette tidspunktet at løpet hadde holdt til en 4. plass.

Neida, lille Diesel ble sammenlagt vinner i mellomklassen!

Det var både overraskende og veldig hyggelig! 😀

Film fra søndagens løp. Dessverre ble ikke lørdagens agilityløp fanget på film, og hoppløpet er ingenting å se på, tro meg 😆

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Moelv – på godt og vondt

  1. Stine sier:

    Gratulerer så mye med sammenlagt seier og 2.plassen 🙂 Knall det 🙂

  2. Lene Brandal sier:

    syns løpene dine såg kjempefine ut jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

