En strålende helg!

Ja, en strålende helg i ordets rette forstand – det menes solstråler fra skyfri himmel! Endelig, endelig er våren og sola kommet, og det er ikke noe vi har vært borskjemt med, sol. Når man i tillegg har handlingskurs i agility og hele dagen tilbringes ute, ja da er iallfall sola mer enn velkommen! 🙂

Dorte påstår fortsatt at HVER gang hun har kurs er det fint vær…ja, jeg begynner faktisk tro på henne da været alltid har vist seg fra sin beste side når vi kurser sammen 😉

Når det gjelder kurset hadde vi en stor spredning i nivå (og alder) på hunder. Vi tegnet kombinasjoner som passet alle nivå, og i noen hentet vi utdrag og inspirasjon fra baner/kombinasjoner vi selv har trent på. I tillegg hadde vi en bak- foran- og blindbytte kombinasjon vi bruker på de fleste av våre kurs, bare sånn for at man skal få en smak på de tre forskjellige og mest vanlige byttene.

Det var en super kurshelg sett fra instruktørens øyne med flotte og ivrige ekvipasjer, og selvsagt hørte en god dose latter og galgenhumor med :mrgreen:
Èn ting er hvertfall sikkert når det kommer til god agility, og det er at man trenger en masse selvironi og ikke ta ting for seriøst 😆 Jeg digger å holde agilitykurs for nettopp den type ekvipasjer!

 

To dager ute i sol var virkelig noe jeg trengte, det liksom gir et kick. Et energikick! Selv så sliten kroppen min var etter jobb i dag og jeg helst kunne tenkt meg noen timer på sofaen, det første jeg gjorde var å hive på meg turklær og traske over Damsgårdsfjellet – herlig!

Fornøyde jenter på toppen! (mobilkamera)

 

Sakte, men sikkert, går det framover med RC treningen til Lui. Er på høyt bord i høyde og hun treffer veldig bra. Geniale Simon har gitt meg noen tanker videre, og i lyset av det har de to siste treningene hatt 100% treff. Her er film som er laget av den ene økten:

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til En strålende helg!

  1. Trude sier:

    Takk for et strålende kurs i et strålende vær 🙂 Heldige de som får gå kurs hos dere !

  2. Nina sier:

    Å instruere glade mennesker og hunder gir alltid mye energi 🙂

  3. lenelabanlux sier:

    Tusen takk Line og Dorte for et kjempe gøyt kurs, det har gitt meg mer enn jeg kunne drømt om 🙂
    Og dere er i tilegg utrolig greie, siden jeg ikke har kjent dere så godt før 🙂

Legg igjen en kommentar

