Agilitystevne på Lindås

Et flott to-dagers stevne på Nordhordland med dommer Gondola Guttormsen. Morsomme baner med masse fart, og samtidig krevdes det en del handlingskunnskap for å finne riktige løsninger og flyt.

Diesel har vært veldig stabil så langt i år med veldig lite diskprosent. Av fire løp disket hun ett på Moelv, det samme i Stavanger. Denne helgen gikk hun seks løp pga to lagløp, og disket ett hoppløp ene alene pga min førertabbe og ikke ta med et hinder i banen (alzheimer light).

Så, konklusjon er at jeg er selvsagt superfornøyd med Diesel’s stabilitet mtp fjorårets sesong hvor vi startet med en ekstrem høy diskprosent. Det jeg for øvrig ikke var så overlykkelig for denne helgen var at de tre gangene hun fikk 5 feil i banen var stigefeltet ned. Hadde det vært mønet hadde jeg for så vidt godtatt det mer iom hun noen ganger pleier svalestupe fra toppen. Stigen pleier normalt være rimelig bankers, men med større fart ned feltet blir nok min jobb å kreve full stopp framover. Jeg vil jo ha både fart og felt, og det er en jobb jeg skal klare fikse framover, enkelt og greit!
Med dette i tankene håper jeg Lui’s løpende felter blir så bra som jeg håper, felter er krevende med tanke på kriterier til hunden 😉
Det sagt, Diesel virker iallfall være i superform, og det lover jo bra mtp uttaksløpene som kommer på rekke og rad om ikke så lenge – gleder meg! 😀

Lui, lille Lusa, koser seg på banen, ingen tvil. Med debut i Stavanger for to uker siden er hun i løpet av fire hoppløp i kl 2 – det gikk fort. Meldte henne i utganspunktet på i Stavanger for å se hvordan hun taklet konkurransesettingen – ikke at jeg trodde hun ikke skulle det, men allikevel. Alltid spennende med ny hund, og hvordan de takler det å reise rundt og konkurrere gir jo deg en pekepinn om hvordan det blir framover. Lui skuffer på ingen måte! :mrgreen:
Hadde egentlig tenkt å stille henne når feltene var klare, slik at jeg var rimelig ajour i hopp og agility. Synes lite om å være i hopp 3 og agility 1, men det er nå min personlige mening. Anyway, nå trener jeg ferdig feltene og starter henne igjen når det er klart, i løpet av sommeren/høsten, vil jeg tro. I tillegg får jeg da konsentrert meg om Diesel som skal gå uttaksløp.

Lui gikk to hoppløp i helgen og vant begge. Fine baner, lørdagens bane en smule mer utfordrende mtp handling enn søndagens, men Lui ser ut til å fikse det meste. Hun følger meg fint og er veldig hinderfokusert og selvstendig, og jeg liker slalomen hennes bedre og bedre. Hun padler mer og mer, så jeg vil tro hun etterhvert vil få en fin flyt og fart, akkurat nå ser man hun er dypt konsentrert når slalomen tas 😉

Filmer:

 

 

 

 

 

 

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Agilitystevne på Lindås

  1. imagecopy sier:

    Fantastisk bra – du er superflink og du har jævlig gode bikkjer 🙂

  2. beate sier:

    Grattis med mange flotte løp!

  3. Sissel, Strom, Frost og Yas sier:

    Dere er helt rå, og det ser så innmari moro ut!

  4. Nina sier:

    Gøy å se 🙂

  5. Gøy å se dere:-)

Legg igjen en kommentar

