Status pr dags dato

Et lite innlegg for å opprettholde liv i bloggen er vel på sin plass?

Er vel ikke skjedd så altfor mye siden stevne på Lindås, sånn egentlig. Et par treninger har det blitt, men ikke mer enn det heller. Jeg lar alltid de 4-bente hvile et par dager etter konkurranse, og når man i tillegg er bortreist helg etter helg så blir egentrening deretter og.
I morgen tidlig reiser meg og Dorte til Haugesund for å kurse, forrige helg var vi i Hønefoss og holdt kurs for et herlig gjeng 😀 Det går slag i slag framover med både stevner og kurs, men neste helg har jeg «fri», og det blir den eneste frihelgen før juli måned – busy, busy, busy!

Vi får prøve å opprettholde et par/tre treninger pr uke fram til Oslo Hundeshow og Vm-uttak, det blir nemlig mitt neste stevne. Diesel er i fin form, så jeg tror ikke det skal stå på henne! 😉

I kjølvannet av ovennevnte blir det ikke mye RC trening på Lui, dessverre. Èn ting er den fullsatte kalenderen, men en annen sak er at jeg ikke har mer å hente på Varden når det gjelder feltene. Jeg trenger en full, lav stige for å fortsette framgangen, og dermed må jeg «ut». Heldigvis er jeg medlem i Os hundeklubb, og gjett hva de har? Jo, lav stige! 😀
Planen framover, og det er noe jeg bare MÅ ta meg tid til, er å få trent der iallfall èn gang i uken.

Prøvde stigen i går, og det gikk sånn tålelig bra. Noen treff er veldig bra, noen er sånn «bob bob» selv om hun treffer høyt med bakbeina.
Testet litt ymse måter å opprettholde farten og samtidig få treff, den beste måten er klart det å kaste ballen lavt i det hun starter. Tror ikke det har så mye å si om jeg ligger foran eller bak, noen av gangene holdt Dorte henne igjen slik at jeg fikk løpt foran.

Tre av gangene hoppet hun galant over. Den ene gangen la jeg draleken på bakken et godt stykke etter stigen – fy fy! Den andre gangen kastet jeg ballen FØR hun startet – fy fy! Den tredje gangen løp jeg og dro leken etter meg – fy fy!
Men som sagt, jeg er nødt å teste hva som funker og ikke funker, slik et det bare.  Håpet er jo at hun skal, uavhengig av hva jeg driver med på banen, treffe feltet HVER gang! Ikke en lett oppgave, og utfordrende er det :mrgreen:

 

Ellers begynner Lui’s vippe å bli rett bra. Har trent en del på den når ikke RC treningen lot seg gjennonføre på Varden mer. Hun er så langt uredd med godt driv og har fin 2på/2av. Bruker «pute» under til å dempe nedslaget, etterhvert må jeg nok teste hvordan det blir uten.
Noen som påstår agility er «piece of cake»? I don’t think so! 😈

 

 

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Status pr dags dato

  1. Dorte sier:

    Flinke Lusa og flinke deg som blogger:) Ha ha liker Luke`n…..han ser en smule gal ut:)

Legg igjen en kommentar

