Nm og Nkk Drammen

I tillegg til å melde på Diesel, meldte jeg også på Lui til å løpe ventresvinger. Hun er stilt to ganger før, èn i Bergen hvor hun fikk (lite) Cert, og på pyrrespesialen hvor hun fikk Excellent. Siden hun må ha Nkk Cert for å bli Champion, fant jeg ut at jeg liksågodt kunne prøve på det i Drammen.
I utgangspunktet visste jeg ikke om det ville krasje med agility og utstilling, og heldigvis gjorde det ikke det. Lui fikk fremmøte kl ni lørdag mens Diesel fikk fremmøte kl elleve til første løp. Snakk om flaks! 🙂

Så da ble det til at jeg troppet opp i utstillingsringen, og resultatet ble at jeg ikke trenger melde på flere Nkk utstillinger, så sant jeg ikke har fryktelig lyst 😉


Lille Lusa ble 2. beste tispe med Cert og res. Cacib 😀 Dommeren gikk ganske så grundig gjennom hundene ved å sjekke både tenner, sporer og haler etc, mens på kritikken stod det kun to linjer hvor ordet good gikk igjen…en dommer som tydeligvis ikke hadde så mye å si.

Etter venstreløping var det Diesel som skulle i ilden, og håpet var selvsagt å kvalifisere seg inn til Nm finalen søndag. Litt ergelig at hun flikket inn i en tunnel i agilityløpet da formen ellers er super, hun ble kanskje litt vel ivrig. Slik er det dog i agility, marginene er ørsmå, dessverre.
I lagløpet gikk hun feilfritt, men siden Nils disket og vi bare var tre, ble det heller ingen finale der.
Hoppløpet ble også feilfritt med en 4. plass, men reglene sier at ved disk er man ikke med videre, så da ble det kun lørdagen vi løp. Diesel er iallfall i veldig god form, og jeg følte hun gikk veldig bra og konsentrert, sett bort i fra flikken, i alle løpene. Blir spennende å se hva vi klarer prestere i de siste uttaksløpene 🙂

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Nm og Nkk Drammen

  1. Stine sier:

    Gratulerer med NKK Cert 🙂 Kjekt å ha det i boks 🙂

  2. Oi stort grattis til stort cert på lille Lui, kult å se videoen av deg og Diesel også! Veldig koselig å møte dere igjen idag, nå var det faktisk lenge siden. Du skal se jeg tar kontakt snart, da har du bare å svare «ja» på forespørsel hehe 😉 Men advarer om at ting fort kan ta litt tid…

Legg igjen en kommentar

