Oppsummering etter uttak…og endelig sommerferie!

Jepp, nå er vm- og nordisk uttakene ferdige. Først: gratulerer til alle som er tatt ut til å representere Norge i begge mesterskapene 🙂 Marginene har ikke vært på vår side denne gangen, slik er det bare. Dessuten er jeg i en situasjon (samlivsbrudd) som gjør at jeg ikke på dette tidspunkt har hverken råd eller muligheter til å reise til Vm, første prioritet er jakt etter ny leilighet i løpet av sommeren/høsten. Når det er settlet, jävlar, kommer vi sterkt tilbake mtp på uttak! 😀
Tre dager under Stavangeruka og EO i Sverige er dog plottet inn på kalenderen, og det er noe jeg gleder meg veldig til!

Når det er sagt, det har vært moro å være med på uttakene og konkurransetreningen har vært strålende. Som ekvipasje har vi gjort mye bra og noe ikke fullt så bra, men Diesel som hund har gitt 100% av seg selv hele veien – fantastisk å få den ære av å føre henne rundt på banen, hun er unik og ekstremt morsomt å løpe med – man vet liksom aldri hva man kan vente seg! :mrgreen:
Av 8 uttaksløp har hun gått 4 feilfrie hoppløp, et agilityløp med 5 feil og tre disker. Hun som alltid har vært bankers i agility, har nå plutselig snudd om til å være en bankers hopphund – som sagt, hun overrasker til stadighet! 🙂 Bare vi får tilbake stabiliteten i agility, og samtidig beholder hoppbølgen, ja da kan det bli rett bra!

Vi hadde en flott helg i Sandefjord med årets beste agilitystevne sett fra mine øyne. Plassen, underlaget og funksjonærer gjorde helgen perfekt! Dommere og baner var heller ikke så værst 😉
Og igjen, det ble noen nulløp og noen disk:

 

Uttaksløpene ble avsluttet på hjemmebane i helgen, og gleden av å ikke måtte reise åtte timer èn vei var ubeskrivelig! Det har gått i ett denne våren med reiser østover, og bare èn frihelg har jeg hatt, som var i mai. All reisingen fikk satt sine spor, tross vi var på hjemmebane, søndagen var jeg så trøtt at jeg knapt visste hva jeg het. Det å sove flere timer på sofaen før jeg fant sengen er ikke «hverdagskost» for meg. I full jobb, samt stevner helg etter helg etter helg og noen agilitykurs (på østlandet) er ikke for pingler, bare så det er sagt! :mrgreen:
Nu jävlar, har jeg tatt ferie, og det er for fanden vel fortjent – den friheten tar jeg meg i å si!

Helgens dommere var danske Sophie Juul Nielsen og finske Anne Savioja, førstnevnte nyutdannet og sistnevnte en «gammel traver». Fine baner av begge, så absolutt, men jeg hadde mest sans for den finske, og det har sikkert noe med dommererfaring å gjøre.
To feilfri hoppløp, et agilityløp med fem feil og èn disk, samt to lagløp (èn disk og èn feilfri) ble resultatene.

 

Fjellturer og agilitytreninger står på programmet framover – det er jo ferie! 😀

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Oppsummering etter uttak…og endelig sommerferie!

  1. Kristine sier:

    Synd Line, men en kjempegod insats og en hel rekke med gode løp !!! Dere er så flinke :)!

  2. Synd at det ikke ble en Norsk pyrre med i nordisk og VM, da får vi satse neste år Line. Men dere hadde mange flotte og gode løp, så innsatset er ikke noe å si på:-)

  3. Eirik sier:

    Du kommer sikkert bare sterkere tilbake seinere 🙂
    (Kunne kommet på PW og drukket øl i steden egentlig)

  4. Vala sier:

    Dere får garantert en fantastisk sommer – og kommer sterkere tilbake 😀 Ser frem til å traske endel på turer med deg så fort sommeren kicker inn 😉

Legg igjen en kommentar

