Stavangeruka (tre siste dager)

Yes, som overskriften sier ble jeg med de tre siste dagene av uka – kanskje like greit det mtp at det var regnfullt de første dagene i følge ryktene? Jeg fikk derimot tre flotte dager værmessig, noen ville vel kanskje ha sagt at det var litt vel varmt torsdag og fredag, noe jeg for så vidt kan si meg enig i…varmt for meg vel og merke, mine firbente bryr seg lite om været 😎

Arrangementet, stedet, dommere, baner, funksjonærer etc var upåklagelig – jeg hadde utelukkende kun positive vibber 😉 Ekstra moro var det selvsagt å gå for så mange forskjellige dommere!

Selskapet var toppers! Cecilie (og Adrian) og Vala – det kan ikke gå feil, liksom 😀

Lui (debuterte) og gikk tre løp i hopp 2 og disket alle. Helt greit. Det første løpet ble det feil tunnelinngang, det andre løpet skippet vi et hopp (løp forbi) og i det tredje tok hun bakside på et hinder – verre enn det var det ikke. En superfin konkurransetrening for henne med så mye rundt av baner, telt, folk og hunder. Hun tok det på strak arm, og jeg tror hun kommer til å bli veldig, veldig bra når vi får trent litt og blitt mer erfaren. Før Stavanger hadde hun kun gått fire konkurranser (fire hoppløp), så hun er en fersk hund i konkurransesammenheng. Hun er ivrig og veldig villig på å jobbe, men vi har masse som må settes sammen. Blant annet har hun overhodet ikke svinger, som ses tydelig på filmen under, hennes fokus er kun på det hinderet som er etter det hun tar. Uavhengig av hva jeg gjør av kommandoer og bytter. Er jeg i forkant av henne er det ofte ikke noe problem å «styre», men blir jeg liggende bak henne plukker hun det nærmeste hun ser – slik er det bare pr dags dato 😉

Diesel startet den første dagen med 100% disk. Jeg hadde en hund som ikke var villig til samarbeid, hun stresset og var litt vel ivrig – tydeligvis likte hun settingen ekstremt bra! :mrgreen:
Hun pleier av og til ha slike løp, hvor hun blir så giret at hun ikke klarer konsentrere seg, og normalt er hun «nullstillt» til neste start. Denne gangen brukte hun de tre første løpene på å «rase» fra seg, jeg løp èn vei, hun èn helt annen, bokstavelig. Jeg setter et foranbytte og forventer å ha henne på min venstre side, og oppdager henne til høyre hvor hun plukker flere hinder, helt på egen hånd 😆 One of a kind, sier jeg bare.
Når det er sagt, og hun var ferdig med hva enn hun drev med på banen alene, gikk hun veldig bra! I det tredje løpet, hopp, fikk hun en 3. plass. Det fløt bra og ble kun èn liten miss mot slutten hvor jeg nesten mistet henne, men heldigvis hadde jeg marginene på min side!
Den siste dagen ble det jackpot med 1. plass i både hopp og agility! 😀 Agilityløpet likte jeg veldig godt, og hadde kontroll fra start til mål, følte jeg. Vi var på nett! Var fryktelig usikker på starten i hoppløpet og hadde ikke bestemt hvordan jeg skulle løse den, selv ikke da jeg stod på startstreken. Sjelden jeg bruker nøle med handlingsvalg i en bane, men denne syntes jeg var tricky. Valget jeg tok holdt heldigvis, og foruten starten syntes jeg banen var super! Masse fart, masse løping, akkurat slik agility bør være!

Fikk ikke filmet dag èn og Lui’s siste hoppløp, dessverre, men resten er fanget på lerret:

 

 

 

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Stavangeruka (tre siste dager)

  1. Vala sier:

    Det var en kjempegøy tur! Og Ja, jeg tror vi slapp unna mye dårlig vær slik at vi fikk kun «kosedagene» med ganske fint vær i Stavanger!
    Kanskje jeg rett og slett må starte å oppdatere bloggen min. For mine tre disk er det jo mye underholdende å hente fra *flire*
    Haha, at jeg ikke klarte å la være å le under 6. juli – Lui’s «Hopp 2-disk» – men du flirte så sinnsykt selv *flire*! Eller den sløve «bra» og «yes!» med den påfølgende «BRA!!!!» under Diesels 1. plass i hopp 7 juli.
    Tror jeg må stappe en sokk i munnen på meg selv – men om jeg må si det selv, så var latteren mest sjarmerende 😉

Legg igjen en kommentar

