Telemarksstevnet 12. og 13. januar

Bø i Telemark i januar måned pleier være kaldt, og intet unntak denne gang. Nede i – 20 er i overkant av det jeg fungerer i, dog var dette ute, men må innrømme at det i tillegg var j****g kaldt inne i Telemarkshallen. Innimellom løpene ble tiden brukt til å holde varmen, noe som jeg slet big time med. Fikk «frost i meg» allerede lørdagen, og det varte gjennom hele helgen – når det å komme tilbake til Bergen i – 4 grader føles varmt sier jo sitt, liksom :-/

Sett bort i fra kulden (som man overhodet ikke kan styre – vel, kanskje inne…) var det et flott gjennomført stevne på alle måter 🙂 God nok plass rundt ringene til å varme opp hunden da det ikke lot seg gjøre ute pga de mange blå, og det er noe jeg setter stor pris på. Helt genialt å ha et stort agility/lp/rally/freestyle stevne uten en haug med utstillingsbikkjer og folk på alle kanter! Thumps up!

Diesel:
6 løp hvorav 5 resulterte i disk og èn 2. plass i hopp. Er strålende fornøyd med lille dyret som har det til tider så fryktelig moro at konsentrasjonen forsvinner. Forutenom det klarer jeg å glemme banen i ett løp og roter det til i noen løp. Ekstra pluss for fine felter, da spesielt stigen som hun hadde relativt god fart på nedfeltet – dette har jeg også jobbet med i vinter, det å øke farten og intensiteten ned. Selvsagt mye jobb igjen, men supert å se framgang allerede nå! 🙂 Vi fortsetter i samme spor!

Lui:
Hadde meldt på to hoppløp (kl 2) og to agilityløp da hun tross alt debuterte i agility, ville ikke at det skulle bli for mye, pluss at hun ikke har deltatt på et så stort innendørs stevne før. Hun er en hund som overhodet ikke er miljøpåvirket, men merket på henne når vi kom lørdagen at det var mye inntrykk som skulle sorteres og hunder/mennesker å følge med på. Første hoppløpet gikk så som så, sett bort fra disken, og jeg merket at hun ikke helt klarte å konsetrere seg på banen og holde intensiteten oppe.
Debuten i agility endte også i disk, men allerede da var iveren og konsentrasjonen mye mer på plass 🙂
I det andre hoppløpet ble det 1. plass! Det var også det siste nappet og vi er nå i kl 3 – moro! Var veldig usikker på om jeg i det hele tatt skulle melde henne på i agility da feltene (rc) er langt fra ferdige og stabile, til tider er jeg på nippen til å gi opp hele prosjektet da jeg ikke får trent det regelmessig på vinteren. Jeg vil ha vår og varme slik at rc treningen kan forsette! 😉
Iallfall, med det i tankene, vel vitende at jeg ikke kunne forvente noe bra rc, heller ikke-eksisterende :mrgreen: ,  ble hun påmeldt. All trening er god trening, og det viste hun så absolutt på banen. Hun til og med «hylte» i banen, noe som forteller meg at potensialet er stort.
Feltene? Tja, som jeg sa: ikke-eksisterende. Vippa er dog knallbra, og det er et apparat som jeg er veldig fornøyd med. Mens Diesel helst vil unngå vippa (og pølsa, for så vidt), så har Lui så langt en super vippepassering. Hun er på langt nær så pinglete som sin «storesøster».

Film av 1. plassen til Lui:

«Spillefilm» av turen i sin helhet har Silje redigert 😉 :

Herlig å komme i gang igjen! 😀

 

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Telemarksstevnet 12. og 13. januar

  1. Nancy sier:

    Så snabb och duktig Lui är, grattis till vinsten och uppflyttning till klass 3!!!

Legg igjen en kommentar

